zondag 30 januari 2011

#Irrelevantie (part II)

Weer even wat irrelevante voorbeelden te bespreken in het kader van 2011: Het Jaar van de Relevantie Als je mooie voorbeelden hebt, twitter met #irrelevantie of meld het op het Meldpunt van Irrelevantie


1.
ja, zit je lekker met je kind Elmo te kijken op Youtube dwaalt je blik af naar een banner van Pantozol Control. Eerste gedachte: waarom reclame voor een pijnstiller bij Elmo? Tweede gedachte: misschien targetten ze jonge ouders met slaapproblemen en hoofdpijn? Of is het een middel tegen aambeien omdat Elmo op z'n driewielertje rondrijdt? Nader onderzoek leert dat het hier gaat over een middel tegen brandend maagzuur... Wat? IRRELEVANTIE!
 


 2.
Een 2011 goede voornemens-mail van Kieskeurig.nl... attent, keurig... of toch niet? Even lezen: afvallen (vink) meer sporten (vink)... de aanschaf van een nieuwe televisie. Huh? Is dat een goed voornemen? Wat is er gebeurd met stoppen met roken? Sparen? Lief zijn voor je moeder? Bij beeldmontage heet dat 'een harde las'... of gewoon #irrelevantie


















3.
Gezien op www.geenstijl.nl informatie op een pak Milk&Fruit. Even lezen: staat er wat over voedingswaarden? Prijsvraag? Receptuur? Calorieën? Verhaal van de oprichting van Friesche Vlag tig jaar geleden? Nee 'lekker overgooien... kijken wie het best kan vangen...tot de hond zich bemoeit' Huh? Wat heeft dat met het drankje te maken. Waarom op het pak?  #Irrelevantie


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen