tag:blogger.com,1999:blog-7883612297152992310.post603459367866040371..comments2012-09-21T18:57:38.962-07:00Comments on Start de dialoog BV: Hallo lief merk! Dag vreemde…Unknownnoreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7883612297152992310.post-80824061550888829472010-10-20T03:47:47.061-07:002010-10-20T03:47:47.061-07:00HEMA heb ik zelf niet zoveel mee, maar vooral vrou...HEMA heb ik zelf niet zoveel mee, maar vooral vrouwen (moeders) zijn er gek mee! Het is in elk geval herkenbaar en betrouwbaar en in zeker zin knuffelbaar (in elk geval een zacht imago). Een van de meest aansprekende voorbeelden van een lovebrand is toch: Harley & Davidson. Er zijn mensen die dat geweldig vinden, terwijl het motorisch minder goed schijnt te zijn dan veel andere (Japanse merken ;-))Doctor Dialoguehttps://www.blogger.com/profile/12380576019599765715noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7883612297152992310.post-7010479058073935952010-10-20T03:39:34.920-07:002010-10-20T03:39:34.920-07:00Ik heb jouw vraag in mijn omgeving ook gesteld en ...Ik heb jouw vraag in mijn omgeving ook gesteld en HEMA kwam ook daar een paar keer voorbij. Maar voor mij is HEMA en LIEFDE ook moeilijk verenigbaar.<br />Interessant is het om te zien hoe Apple als een love brand een blauwtje lijkt te gaan lopen bij de gemiddelde consument.Jeroen van 't Hoffnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7883612297152992310.post-69447710990997911552010-10-20T01:51:38.763-07:002010-10-20T01:51:38.763-07:00Ja eens. Sommige merken zijn ook meer knuffelbaar ...Ja eens. Sommige merken zijn ook meer knuffelbaar dan anderen. Miele is gevoelsmatig ook een merk waar je meer RESPECT voor hebt dan LIEFDE.Doctor Dialoguehttps://www.blogger.com/profile/12380576019599765715noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7883612297152992310.post-26067908114493477822010-10-20T01:41:40.189-07:002010-10-20T01:41:40.189-07:00Naast verliefdheid kan er ook sprake zijn van een ...Naast verliefdheid kan er ook sprake zijn van een soort verstandshuwelijk... er komt bij mij nooit meer een ander merk wasmachine of droger binnen dan Miele.<br />Maar ik voel geen warme vibes bij het merk; er is dan eerder sprake van een rationele emotie ;-)Jeroen van 't Hoffnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7883612297152992310.post-32743139796867212812010-10-15T02:02:24.852-07:002010-10-15T02:02:24.852-07:00Vertrouwd zijn met een merk (gewend zijn eraan) is...Vertrouwd zijn met een merk (gewend zijn eraan) is volgens mij een van de sterkst mogelijke banden die je als merk kunt bereiken. <br /><br />Ik heb ook weleens gelezen dat de meeste expats conservatief stemmen. Als je lang in het buitenland zit krijg je blijkbaar een sentimenteel (wellicht geidealiseerd) beeld van je land (met de bijbehorende merken).Doctor Dialoguehttps://www.blogger.com/profile/12380576019599765715noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7883612297152992310.post-89320082984279283942010-10-15T00:43:54.286-07:002010-10-15T00:43:54.286-07:00Ik moest nog aan je denken vanmorgen toen ik BNR z...Ik moest nog aan je denken vanmorgen toen ik BNR zat te luisteren in de auto (On the Move met Humberto Tan) en ze iemand aan de telefoon hadden die het had over een ander soort merkentrouw. Was overigens gebaseerd op een Amerikaans onderzoek.<br /><br />Namelijk dat mensen met bepaalde merken opgroeien en deze uit nostalgisch oogpunt, maar uit gewoonte, nog jarenlang trouw blijven ook al zijn ze naar hele andere plekken verhuist. Denk aan de Expat Nederlanders die altijd voor Verkade, De Ruijter en Venco als merk zullen preferen boven een bijvoorbeeld AH/C1000/Etc... merk met precies hetzelfde product.<br /><br />Dus wellicht dat er soms ook nog een soort regionale en/of nationale trots mee speelt met je merkvoorkeur. Een Finse vriend van mij zal altijd voor een Nokia kiezen ook al zijn deze misschien op het moment niet meer de beste telefoons. En een Amerikaan is hypergevoelig voor het "made in America" sentiment dat bij een product hoort.hbeenkerhttps://www.blogger.com/profile/08448111238576802186noreply@blogger.com